Privacy

Privacy en veiligheid

Je persoonlijke gegevens. Je laat ze bij ons achter, want dat moet nu eenmaal als je kaarten wilt bestellen. Maar we kunnen ons voorstellen dat je graag wilt weten waarom wij om je persoonlijke gegevens vragen en wat wij ermee doen. Dat vertellen we je hier graag. Heb je na het lezen hiervan nog vragen, laat het ons dan weten via development@theaterrotterdam.nl.

Heel veilig

Alle gegevens die je bij ons achterlaat stoppen wij heel veilig achter slot en grendel met de modernste technieken. Wie niks met jouw gegevens te maken heeft, kan er simpelweg niet bij. Geven we jouw gegevens aan iemand anders – je leest hieronder waarom en wanneer we dat doen – dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij en ze alleen gebruikt voor het doel waarvoor hij ze heeft gekregen. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten.

Persoonlijk

Vaak gebruiken wij je gegevens om je een zo persoonlijk mogelijke ervaring te bieden. Zo maken we de ene persoon blij met informatie over bijvoorbeeld familievoorstellingen en de ander met experimenteel bewegingstheater. Wij gebruiken daarvoor bijvoorbeeld gegevens van eerdere bestellingen, je IP-adres en surf- en zoekgedrag bewaard in cookies. Daarover lees je later meer.

Wat doen we verder met je gegevens

Wij gebruiken je gegevens voor verschillende doelen. Hierna kun je zien welke doelen dat zijn. Wij gebruiken daarbij van jou ontvangen gegevens, maar ook door onszelf verzamelde gegevens. Bijvoorbeeld gegevens over je bezoek aan onze website. We gebruiken je gegevens niet langer dan noodzakelijk en in ieder geval niet na vier jaar na je laatste aankoop. Je aankoopgeschiedenis e.d. blijft daarna voor bijvoorbeeld (markt)onderzoek, verbetering van onze service en verantwoording van subsidies in geanonimiseerde vorm bewaard.

Kaarten bestellen

Voor je bestelling hebben we je naam, e-mailadres, adres, betaalgegevens en je telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen we je reservering in orde maken, de kaarten bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling. We geven je gegevens ook aan anderen als dat nodig is voor bijvoorbeeld de bezorging van de seizoensbrochure. Daarnaast kunnen wij je gegevens verstrekken aan externe partijen die statistisch onderzoek doen in opdracht van ons, de cultuursector of de overheid.

 

Wil je zonder account en zonder gegevens te verstrekken kaarten kopen voor een voorstelling? Dan kun je dit doen via aan de balie van de kassa. De openingstijden vind je hier.

Je account

In je account op onze website slaan we onder andere de volgende informatie op: je naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens en opgegeven informatie en interesses (bijvoorbeeld als we je gevraagd hebben naar je geboortedatum). Handig, want dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren. We bewaren ook gegevens over je eerdere bestellingen zodat je deze makkelijk kan terugvinden. Bovendien verrijken wij je klantprofiel met informatie uit MOSAIC om de gemeente Rotterdam te rapporteren over ons publieksbereik.

Klantenservice

Je kunt met ons bellen en mailen. Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maken we gebruik van je gegevens en maken we aantekeningen die we bewaren. Handig als je ons nog een keer belt. Gegevens over het telefoongesprek met jou kunnen worden geregistreerd. Je helpt ons zo bij analyses en verbetering van onze diensten. Soms maken we gebruik van een andere partij voor het geven van antwoord op je vragen. Die kan daarvoor jouw gegevens gebruiken.

Nieuwsbrieven

Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. We hebben algemene en persoonlijke nieuwsbrieven. De persoonlijke nieuwsbrieven stellen we samen op basis van je gegevens, zoals eerdere bestellingen. Dat maakt de nieuwsbrief interessanter voor je. Wil je geen nieuwsbrieven van ons meer ontvangen, dan meld je je simpel af via je profiel of door op de link onderaan een nieuwsbrief te klikken. Je blijft onze nieuwsbrieven net zo lang ontvangen tot je je afmeldt.

Prijsvragen

Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken. Ook meten wij zo de respons op onze reclameacties.

Persoonlijk aanbod

We hebben zo’n uitgebreide programmering dat we je graag op weg helpen. Bijvoorbeeld door je te wijzen op voorstellingen die voor jou interessant zijn. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze website. We kijken dan naar cookies en je IP-adres, maar ook naar je wat je eerder bij ons kocht en je interesses die we kennen doordat we jou daarnaar gevraagd hebben. Daarnaast kunnen wij en onze advertentienetwerken en mediabureaus je advertenties tonen. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze websites en de websites van derden. Wij en onze advertentienetwerken en mediabureaus verzamelen dan je surf-, zoek-, en koopgedrag op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het apparaat waarmee je surft.

 

Lees hier meer over cookies en hoe je ze uit kunt zetten als je dat wilt.

Verbetering van websites en service

We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren. Daarom kunnen we je gegevens gebruiken om je te vragen of je mee wilt doen aan een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Soms voeren anderen dat onderzoek voor ons uit. Wij geven die ander dan jouw e-mailadres. Die ander moet zich natuurlijk ook aan onze privacyregels houden. Zo moeten je persoonsgegevens na afloop van het onderzoek worden verwijderd.

Fraude

Op fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij klantgegevens om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Als dat moet, geven wij klantgegevens aan de overheid.

Zakelijke klanten en partnerprogramma

Ook van onze zakelijke klanten, partners en vrienden slaan wij gegevens van de contactpersoon op. Zijn het gegevens van personen, dan behandelen wij deze gegevens net zoals die van onze andere klanten.

Social media

Als je social media gebruikt, bijvoorbeeld Facebook, dan kun je met je social media-account op sommige plekken op onze website inloggen. Wij krijgen geen toegang tot je social media-account, maar artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, kun je wel met je vrienden delen. Stel je via social media een vraag aan ons en zien we die vraag voorbijkomen, dan bewaren we dat bericht en je accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren.

Wat doen we niet met je gegevens?

Je gegevens verkopen aan anderen, dat doen we nooit.

Kloppen je gegevens niet of heb je andere vragen?

Klopt er iets niet of wil je je gegevens inkijken of laten verwijderen, neem dan gerust contact op met development@theaterrotterdam.nl. We staan klaar om je te helpen en geven zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 7 werkdagen antwoord op je vraag.

Kunnen wij onze privacyverklaring wijzigen?

Ja, wij kunnen deze privacyverklaring wijzigen aan nieuwe ontwikkelingen of wetgeving. Kijk daarom regelmatig op deze pagina.

Cookie erbij?

Om ervoor te zorgen dat onze websites goed werken en jij fijn kunt bladeren door onze programmering maken wij gebruik van cookies.
Meer informatie over cookies vind je hier.

Cookies

Theater Rotterdam maakt gebruik van cookies. Omdat wij jouw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van je bezoek aan onze websites willen verbeteren. Wij vinden het belangrijk dat je weet hoe en waarom wij deze gebruiken.

Meer informatie over cookies Akkoord