Theater Rotterdam zoekt hoofd Marketing & Communicatie

Als Hoofd marketing & communicatie van Theater Rotterdam geef je leiding aan een marketingafdeling van 10 fte. Je adviseert de directie op strategisch niveau. Theater Rotterdam is een nieuwe (fusie)organisatie en er is een grote rol voor je weggelegd voor de verdere positionering van Theater Rotterdam. Je bent een teamplayer, ondernemend, creatief, en met een hart voor theater.

 



 

 

Theater Rotterdam

Wij zijn Theater Rotterdam. We maken theater, presenteren theater en leiden de nieuwste generatie theatermakers op. Thuis in Rotterdam en op tournee door Nederland en Europa. Theater Rotterdam staat voor grensverleggend, vaak interdisciplinair theater dat verschil, diversiteit en veelvormigheid wil vieren. Niet opheffen of harmoniseren, maar zien, tonen en gebruiken. We brengen spelers, journalisten, dansers, nieuwsgierigen, uitvinders, vertellers, choreografen en talenten samen om theater te maken en echte ontmoetingen te realiseren. Om iets teweeg te brengen in het hoofd, in het hart en in Rotterdam. Theater Rotterdam beschikt over een ensemble van theatermakers, waaronder Erik Whien, Pieter Kramer, Boogaerdt/VanderSchoot, Davy Pieters, Johan Simons en Wunderbaum.

Theater Rotterdam is in 2017 ontstaan uit de fusie van Ro Theater, Rotterdamse Schouwburg, Productiehuis Rotterdam.

De afdeling marketing en communicatie binnen Theater Rotterdam werkt dagelijks aan het verbinden van mensen aan Theater Rotterdam: aan de makers, de voorstellingen (onze eigen producties en gastprogrammering) en onze locaties. Het is onze taak dat zoveel mogelijk mensen Theater Rotterdam kennen of willen leren kennen. En dat ze Theater Rotterdam weten te vinden om een voorstelling te bezoeken, of elkaar.

 

Wat je doet

  • Je geeft leiding aan het team van marketing- en communicatiespecialisten en indirect aan het kassa- en klantenservice-team;
  • Je houdt je bezig met de ontwikkeling van marketingplannen op de lange termijn, het ontwikkelen van een marketingvisie en het uitrollen van strategieën op het gebied van positionering en publieksbereik;
  • Je bent budgetverantwoordelijk en maakt jaarbegrotingen;
  • Je organiseert werkzaamheden, verdeelt taken en verantwoordelijkheden en bewaakt de voortgang van alle lopende marketingcampagnes;
  • Je maakt deel uit van het managementteam en bent medeverantwoordelijk voor het beleid van de organisatie als geheel;
  • Je bent (inter)nationaal in contact met andere collega-instellingen en belangrijke lokale organisaties;
  • Je bent verantwoordelijk voor de (optimalisatie van de) digitale infrastructuur van onze platforms en de hiervoor benodigde systemen.

 

Hoe je dat aanpakt

  • Je geeft op inspirerende en motiverende wijze leiding: een teambuilder en sterke communicator;
  • Je ontwikkelt voor de sector nieuwe marketingstrategieën die voortvloeien uit het samengaan van produceren, presenteren en het ontwikkelen van talent;
  • Je initieert en activeert samenwerkingsverbanden op het gebied van marketing- en mediacampagnes met collega-instellingen, maar ook met minder voor de hand liggende organisaties.
  • Je draagt zorg voor de meest actuele informatie over publieksmarkten en consumentengedrag;
  • Je stelt heldere procedures op, draagt zorg voor de implementatie en bent in staat om noodzakelijke verandering te begeleiden;
  • De hoeveelheid en differentiatie van onze activiteiten vraagt om een fijnmazig doelgroepenbeleid, dat verankerd is in een strategische maar zeer flexibele marketingaanpak;
  • Je kennis beslaat een breed gebied; van merkstrategie tot digital hospitality, van content strategie tot datamarketing;
  • De stad Rotterdam en haar bewoners inspireren je.

 

We vragen

  • Minimaal HBO werk- en denk niveau; je hebt bij voorkeur een studie in de richting van marketing of communicatie afgerond;
  • Circa 5 jaar relevante en leidinggevende werkervaring;
  • Ervaring met het ontwikkelen en uitrollen van een strategisch marketing- en communicatieplan;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels;
  • Dat je woont in Rotterdam of je er graag vestigt;
  • We hechten grote waarde aan diversiteit. Wij geloven dat een diversiteit aan talenten bijdraagt aan onze visie en strategie om de stad en haar bewoners goed te vertegenwoordigen en te bereiken. Daarom nodigen we nadrukkelijk kandidaten met een cultureel diverse achtergrond uit te solliciteren.


We bieden

  • Fulltime dienstverband, conform Cao Toneel en Dans;
  • Twee werkplekken op toplocaties midden in de stad; in het Witte de With kwartier en aan het Schouwburgplein;
  • Een baan bij een vernieuwende theaterorganisatie met spannende en talentvolle makers, met jaarlijks zo’n 500 voorstellingen in Rotterdam, internationale gastprogrammering, festivals en verdiepende programma’s.


Vragen?

  • Neem contact op met Ellen Walraven via ellen.walraven@theaterrotterdam.nl of 010 – 404 6 888;
  • Je sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk op 11 mei via deze site;
  • Gespreksrondes zijn gepland op vrijdag 18 mei en vrijdag 25 mei.

 

 

Cookies

Theater Rotterdam maakt gebruik van cookies. Omdat wij jouw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van je bezoek aan onze websites willen verbeteren. Wij vinden het belangrijk dat je weet hoe en waarom wij deze gebruiken.

Meer informatie over cookies Akkoord