Gouden European Design Award voor Theater Rotterdam

Theater Rotterdam wint met Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design een gouden en bronzen European Design Award voor identiteit en logo.



In Oslo zijn zaterdag 2 juni de winnaars bekend gemaakt van de 12e editie van de European Design Awards, de meest prestigieuze internationale prijzen op het gebied van design. Theater Rotterdam won met Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design twee awards; goud voor de categorie identiteit en brons voor het logo. Vruchtvlees werd ook bekroond tot European Design Agency of the Year.
 

Rindor Golverdingen, creative director Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design: “Theater Rotterdam en Vruchtvlees klikten al in het eerste gesprek. Dat gaf ons beide vertrouwen en de mogelijkheid om onconventionele paden te bewandelen. De samenwerking voelt als een partnership waarin we elkaar kunnen uitdagen en stimuleren. Dat is het beste recept voor goed werk.”
 

Nicole Sanberg, hoofd Marketing en Communicatie Theater Rotterdam: “De awards zijn echt een bekroning op de inspirerende en intensieve samenwerking. Vruchtvlees gaf het juiste smoel aan de positionering die we voor ogen hadden. Je vindt het niks of je vindt het te gek, maar het laat niet onberoerd. En dat is precies waar TR voor gaat. Fantastisch dat dit op deze manier gezien en gewaardeerd wordt.”
 

Over Theater Rotterdam
Theater Rotterdam is het nieuwe stadstheater van Rotterdam. TR maakt theater, presenteert theater en leidt de nieuwste generatie theatermakers op. Geworteld in Rotterdam en reizend door Nederland en Europa.
Theater Rotterdam staat voor grensverleggend, vaak interdisciplinair theater dat verschil, diversiteit en veelvormigheid wil vieren. Ze brengen spelers, journalisten, dansers, nieuwsgierigen, uitvinders, vertellers, choreografen en talenten samen om theater te maken en echte ontmoetingen te realiseren. Om iets teweeg te brengen in het hoofd, in het hart en in Rotterdam.
Vanwege de grote reikwijdte aan activiteiten die Theater Rotterdam onderneemt is een herkenbare identiteit noodzakelijk. De identiteit moet kunnen werken voor de grootste productie in de grote zaal, maar ook voor de meest kwetsbare performance op een pop-up locatie. Herkenbaar en verbindend tussen een uiteenlopende groep theatermakers en bezoekers.
 

Over Vruchtvlees
Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design is een digitaal bureau dat potentie van ambitieuze merken realiseert. Zij werken voor o.a. O My Bag, De Vegetarische Slager en Fotomuseum Den Haag. De afgelopen jaren zijn ze voor hun Dutch Digital Design bekroond met tien European Design Awards, de Red Dot Design Award en de International Design Award, voor verschillende projecten waaronder de Gispen website, Das Magazin, Voordekunst, Literatuurmuseum en De Munt/La Monnaie.
 

Over de European Design Awards
De European Design Awards behoren tot de meest prestigieuze prijzen op het gebied van design. De awards zijn een samenwerking tussen ruim twintig Europese designmagazines - sites en blogs.

 

Ik wil meer weten over
Cookies

Theater Rotterdam maakt gebruik van cookies. Omdat wij jouw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van je bezoek aan onze websites willen verbeteren. Wij vinden het belangrijk dat je weet hoe en waarom wij deze gebruiken.

Meer informatie over cookies