Je bezoek

De twee locaties van Theater Rotterdam bevinden zich in het hart van de stad. Op deze pagina leest u alles wat u moet weten over parkeren, bereikbaarheid en toegankelijkheid voor alle bezoekers; met en zonder beperking.

Bereikbaarheid

Openbaar vervoer

Onze twee locaties bevinden zich beide op loopafstand van Rotterdam Centraal station. Vanaf het station loop je in vijf minuten naar TR Schouwburg aan schouwburgplein 25 en in 10 minuten naar TR Witte de With aan William Boothlaan 8.

Route

Bepaal via de plattegrond van Google maps of 9292.nl je route en reistijd naar TR Schouwburg of TR Witte de With. Wij zijn goed te bereiken met het openbaar vervoer, de fiets, auto en lopend.

Let op drukte in de stad. In verband met drukke (weg)werkzaamheden in het centrum Rotterdam raden we je aan om met name op de vrijdag- en zaterdagavond en zondagmiddag op tijd te vertrekken.

Parkeren bij TR Schouwburg

Je kunt je auto parkeren in parkeergarage Schouwburgplein. Je rijdt er via twee ingangen in:
- er is een ingang aan het Schouwburgplein (voor de Schouwburg)
- of rijd via 'parkeercluster Rotterdam Centraal' (ingang via de Weenatunnel voor Centraal Station).

Gebruikers van een navigatiesysteem adviseren we om Mauritsstraat 1 of Schouwburgplein 25 als bestemming in te voeren. De navigatie brengt je naar de ingang van parkeergarage Schouwburgplein.

Via parkereninrotterdam.nl kun je met grote korting parkeren. (Deze website vervangt onze blauwe kastjes). Kijk zelf welke korting het beste bij je past.


Parkeren voor technici, artiesten en gezelschappen

In de Mauritsstraat is parkeerruimte gereserveerd voor decorwagens. Medewerkers van het gezelschap die met een personenauto of -bus komen kunnen gebruik maken van de parkeergarage onder het Schouwburgplein (doorrijdhoogte max. 2,00 m). Deze parkeergarage is 24 uur per dag open. Ook hier geldt via parkereninrotterdam.nl een korting op het parkeertarief.

Parkeren bij TR Witte de With

TR Witte de With (voomalig Zaal Ro Theater) ligt in het centrum van Rotterdam. Via de plattegrond van Google Maps of 9292.nl kunt u uw route bepalen.

Als u uw auto parkeert in de Witte de Withstraat of aan de William Boothlaan, houdt u er dan rekening mee dat u alleen met 06-parkeren, pin of creditcard kunt betalen. U kunt ook parkeren in de nabijgelegen parkeergarage West Blaak (2 minuten lopen). Meer informatie hierover kunt u vinden op Parkeren in Rotterdam.

Services

Service voor rolstoelgebruikers

Theater Rotterdam Schouwburg heeft in alle zalen plaatsen voor rolstoelgebruikers. Bel met de kassa om deze speciale rolstoelplaatsen te reserveren. Op de avond zelf begeleiden we via de lift naar je plaats en helpen we waar nodig. Bij locatie Witte de With is de zaal te bereiken via een traplift.

Service voor slechthorenden

Bij de infobalie in de hal van Theater Rotterdam Schouwburg hebben we geluidsversterking. Deze ontvanger mag je kosteloos lenen en kan aangesloten worden op elk hoortoestel met een luisterspoel. Wanneer je geen gehoortoestel hebt krijg je een ontvanger met een koptelefoon. Na afloop geef je het apparaat weer terug bij de informatiebalie. Bij Theater Rotterdam Witte de With is geen ringleiding beschikbaar.


Andere servicevragen

Neem gerust contact op met onze kassamedewerkers, wij helpen je graag verder. We zijn telefonisch bereikbaar op 010-4118110 van ma tot za van 14:00 tot 17:00. 

Eten en Drinken

Kom borrelen, lunchen, dineren, koffie drinken, voorbespreken of nabeschouwen voor of na een voorstelling. Dit kan bij Café Restaurant Floor, in Theater Rotterdam Schouwburg. Meer informatie en/of reserveren kan via de website, of bekijk alle restaurants in de buurt van de Schouwburg.

In de buurt van Theater Rotterdam Witte de With zijn ook vele eettentjes en restaurants te vinden.

Adressen

TR Schouwburg
Schouwburgplein 25
3012 CL Rotterdam


TR Witte de With
William Boothlaan 8
3012 VJ Rotterdam

Ik heb problemen met het aanmaken van een account. Hoe kan dat?

Waarschijnlijk maakt u gebruik van een verouderde internetbrowser. Wij raden aan om gebruik te maken van Google Chrome of Safari. 

Ik krijg steeds een foutmelding, wat nu?

Waarschijnlijk zijn uw inloggegevens van de website en uw account in het kaartverkoopsysteem niet goed gekoppeld. Bel alsjeblieft de kassa op 010-4118110.

Ik wil meer kaarten bestellen maar kan geen aantal aangeven.

Het winkelmandje bevat geen kaarten maar enkel voorstellingen. Het aantal kaarten per voorstelling vult u bij een latere stap in.

De plattegrond laadt niet bij het bestelproces

Mogelijk gebruikt u een verouderde browser. Probeer het nogmaals in Chrome of Safari, of update uw browser. 

Ik krijg geen plattegrond te zien

Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd en hebben vrije zitplaatsen. Hierdoor krijg je geen plattegrond te zien en ga je gelijk door naar het prijsoverzicht.

Waar kan ik mijn gekochte tickets terugvinden op de website?

Je kaarten ontvang je na betaling direct als e-ticket via de mail. Op de website kunnen deze niet gedownload worden. 

Ik ben mijn e-tickets kwijt/heb deze niet ontvangen. Hoe kan ik deze (opnieuw) ontvangen?

Soms komen de e-tickets in de spam-inbox terecht, wellicht vindt je ze daar. Kan je ze  niet vinden? Mail of bel de kassa, dan kunnen wij de tickets opnieuw toesturen.

Als u de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen heeft, kunt u deze afhalen aan de kassa van het theater waar u naartoe gaat op vertoon van de bevestigingsmail.

Ik kan niet meer naar de voorstelling. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Het is mogelijk om kaarten te annuleren tot uiterlijk 24 uur voor de voorstelling. In ruil hiervoor ontvang je een tegoedbon. Wij geven geen geld terug. Wilt u de kaarten annuleren binnen 24 uur, dan nemen wij ze niet terug. 

Ik ben slecht ter been of zit in een rolstoel, hoe kan ik het beste een plek reserveren?

Wij hebben speciale rolstoelplaatsen en rijen die makkelijk te bereiken zijn vanuit de ingang van de lift. Belt u met onze kassa om deze te reserveren: 010-4118110.

De voorstelling is uitverkocht. Kan ik op een wachtlijst worden geplaatst?

Bij uitverkochte voorstellingen kun je vanaf één uur voor aanvang een wachtnummer halen bij de kassa. Wanneer er nog plaatsen beschikbaar zijn worden die op volgorde van het wachtnummer verkocht.

Welke cadeaukaarten accepteren jullie bij de kassa?

Wij accepteren de Podiumcadeaukaart en Theater-en Concertbon. Helaas accepteren wij geen VVV bonnen.

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart of tegoedbon ook online inwisselen?

Ja. U kunt in het betaalproces (een deel van het bedrag) betalen met uw Podium Cadeaukaart of tegoedbon. Let op: de Podium Cadeaukaart maakt ook gebruik van een pincode (deze zit onder het grijze stickertje en kun je wegkrassen).

Kunnen kaarten ook vanaf mijn telefoon worden gescand? 

De tickets voor de voorstellingen kunnen worden gescand vanaf je telefoon, let erop dat je de helderheid hoog zet. Consumptiebonnen bij de tickets moeten wel geprint worden. Dit kan eventueel bij de kassa tot aanvang voorstelling.

Hebben jullie groepskorting?

Neem voor reductietarieven voor grote groepen contact op met de kassa via 010-4118110. 

Help, ik ben iets verloren.

Mocht je iets verloren zijn dan kan je terecht bij onze receptie voor de gevonden voorwerpen. Deze is telefonisch te bereiken via 010-4044111 (ma-zo van 8.30 – 20.30 uur).

Hoe laat is jullie locatie Witte de With open?

Theater Rotterdam locatie Witte de With is een uur voor aanvang voorstelling geopend.

Waar is TR Witte de With?

Locatie Witte de With is gevestigd op de William Boothlaan 8, hier zat voorheen het Ro Theater.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Je kunt je auto parkeren in parkeergarage Schouwburgplein. Je rijdt er vanaf via twee ingangen in:
- er is een ingang aan het Schouwburgplein (voor de TR Schouwburg)
- of rijdt via 'parkeercluster Rotterdam Centraal' (ingang via de Weenatunnel voor Centraal Station).

Gebruikers van een navigatiesysteem adviseren we om Mauritsstraat 1 of Schouwburgplein 25 als bestemming in te voeren. De navigatie brengt je naar de ingang van parkeergarage Schouwburgplein.

Via parkereninrotterdam.nl kun je met grote korting parkeren. (Deze website vervangt onze blauwe kastjes). Kijk zelf welke korting het beste bij je past. 

Parkeren bij TR Witte de With kan het beste in de parkeergarage aan Hartmanstraat 36. Deze garage zit op 1 minuut lopen van het theater. 

Kan ik in de buurt iets eten voorafgaand aan een voorstelling?

Kom je borrelen, lunchen, dineren. koffie drinken, voorbespreken of nabeschouwen voor of na een voorstelling? Dit kan bij Café Restaurant Floor, in de schouwburg. Meer informatie en/of reserveren kan via www.cafefloor.nl.

Staat je vraag er niet bij? Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Je kan een email sturen naar: kassa@theaterrotterdam.nl

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, het mogelijk te maken content van derden (zoals video's) af te beelden en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kan je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kan je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de website ervaring te verbeteren. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen