Hunter
-
17 jan20:15PremièreTR25 Schouwburg, RotterdamKleine Zaal
Vrije plaatskeuze standaard € 19,00 TR Pas € 14,00 Rotterdampas € 14,00 t/m 30 jaar € 10,00 -
18 jan20:15TR25 Schouwburg, RotterdamKleine Zaal
Vrije plaatskeuze standaard € 19,00 TR Pas € 14,00 Rotterdampas € 14,00 t/m 30 jaar € 10,00
Over de maker
Courtney May Robertson (Schotland, 1992) is een Rotterdamse performer en maker. Na haar afstuderen in
2013 sloot ze zich aan bij Club Guy & Roni's Poetic Disasters Club. Sindsdien heeft ze veelvuldig
opgetreden in heel Europa in werk van onder meer Jan Martens, Connor Schumacher en Florentina
Holzinger. In 2015 begon Courtney met het creëren van haar eigen kleinschalige / DIY geproduceerde
performances. Als getraind danseres begint Courtney's werk met het lichaam, maar overspant het
verschillende disciplines waaronder video, generatieve kunst, schrijven en beeldende kunst. Terugkerende
onderwerp in haar werk draait om een wijdverspreid fenomeen dat ze heeft gedefinieerd als 'het
meedogenloze verlangen om te domineren’.
Voor het concept van THE WOMAN DESTROYED kreeg ze De Troffel 2020; Festival Cement’s stimuleringsprijs voor jonge makers. Ook werd ze genomineerd voor de Belgische equivalent, de Roel Verniers Prijs van Het Theater Festival België. In 2021 ontving ze de Young Artsupport Amsterdam (YAA) prijs. Haar korte solo the pleasure of stepping off a horse when it’s moving at full speed (2020), werd geselecteerd voor Aerowaves Twenty22. Momenteel zijn Dansateliers, ICK Amsterdam en Dans Brabant coproducenten van haar werk. Courtney's voorstellingen zijn te zien geweest in Nederland, Noorwegen, Polen, Ierland, Denemarken, België, Frankrijk, Italië en Zweden.
Team
concept, choreography + performance Courtney May Robertson sound design Puck Schot (Acidic Male) light + stage design Manuel Boutreur puppet design Ronald Schinkelshoek dramaturgy Lara van Lookeren discomfort devices BNDSN creative producer Lena Meijer co-producers Dansateliers, Dans Brabant, ICK Artist Space & Grand Theater Groningen financially supported by Stimuleringsfonds Design Grant, Gemeente Rotterdam & AFK with thanks to Yoko Haveman