Maak kennis met...

Sinds 1 september geeft Lennert Zijlstra leiding aan de nieuwe afdeling Hospitality, waar de teams Ticketing & Service, Publieksservice en Interne Horeca onder vallen. Met deze nieuwe afdeling zetten we een belangrijke stap om ons theater nog gastvrijer te maken. Van het eerste contactmoment tot het afscheid aan de deur - alles draait om service, aandacht en een ervaring waarin bezoekers en gasten zich écht welkom voelen. 

Lennert Zijlstra is geen onbekende van Theater Rotterdam. Hij was al werkzaam als coördinator Ticketing & Service, voordat hij zijn nieuwe rol als hoofd Hospitality op zich nam. “Publieksbeleving, gastheerschap, organisatie; allemaal zaken waar mijn hart sneller van gaat kloppen,” vertelt Lennert. “De afgelopen jaren werd mijn werk vooral bepaald door één vraag: hoe zorg je dat bezoekers zich écht welkom voelen? Bij vorige werkplekken, veelal bij andere theaters in de regio, stond die vraag altijd centraal. Ik heb ervaren hoe groot de impact is van een goede ontvangst, wat het effect kan zijn op de waardering van het publiek, hoe het de sfeer in het gebouw kan veranderen. Maar ik heb vooral gezien hoe iets kleins en ogenschijnlijk onbenulligs van groot belang kan zijn.”

Theater Rotterdam voelt voor Lennert als een bijzondere plek: “In het hart van de stad, letterlijk en figuurlijk. De maatschappelijke en culturele ambities zijn groot, en dat motiveert me. Ons credo is ‘ik ben door jou’, en die verbondenheid voel je hier. Maar het gaat niet vanzelf. We zullen ons allemaal moeten inzetten, en precies daar sluit gastvrijheid en ontvangst naadloos op aan.”

Met de nieuwe afdeling Hospitality wil Lennert de bezieling van de voorstellingen en programma’s doorgeven aan het publiek: “Elk contactmoment, van kaartje tot koffie, is een kans om de energie van Theater Rotterdam voelbaar te maken.”

Wachtlijst

Wensenlijstje

Toegevoegd:

Naar wensenlijstje

Inschrijven voor onze nieuwsbrief