Een veilig theaterbezoek

Onze deur staat weer open. Om iedereen een veilig theaterbezoek te kunnen bieden heb we een checklist en maatregelen opgesteld. We willen je vragen om voorafgaand aan een bezoek de checklist te lezen en je aan onze nieuwe maatregelen te houden.  

Checklist

  • Had je één of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur?
    • Hoesten
    • Verkoudheidsklachten
    • Verhoging of koorts
    • Benauwdheid          
                                                                                                           `              
  • Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een lab)
  • Heb je een huisgenoot /gezinslid met het coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?

Indien je een of meerdere van deze vragen met ja beantwoordt dan kunnen we je helaas niet toelaten. Natuurlijk ben je een volgende keer weer van harte welkom.

Voor een veilig theaterbezoek

  • verzorgen we een passende opstelling op basis van 1,5m-regeling
  • zijn onze garderobes buiten gebruik, je kunt je jas/tas meenemen naar je zitplaats
  • zijn onze toiletten geopend voor maximaal 3 bezoekers tegelijkertijd en vragen we om elkaar hier de ruimte te geven
  • is onze bar gesloten, Café Restaurant Floor naast locatie Schouwburg en horeca in de buurt van locatie Witte de With zijn geopend om wat te drinken en/of te eten voor of na de voorstelling
  • zijn we buiten het programma voor ander publiek gesloten
  • vragen we je om de aanwijzingen van ons personeel op te volgen

  We wensen je een fijne voorstelling toe!

Veelgestelde vragen

Voorafgaand aan je bezoek

Waar en hoe kan ik kaarten kopen?
Via theaterrotterdam.nl kun je 24 uur per dag kaarten kopen, telefonisch is de kassa bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 14:00 tot 17:00 op 010-4118110. Op voorstellingsdagen is de kassa vanaf een uur voor aanvang van de voorstellingen geopend.

Hoeveel kaarten kan ik kopen?
Online kan je maximaal twee kaarten per voorstelling kopen. Doe dit alleen als je komt met iemand uit jouw huishouden waarvoor de 1,5 meter afstandsregel niet geldt. Kom je met iemand uit een ander huishouden, bestel de kaarten dan in losse orders. Als je met meer dan 2 personen wilt komen, neem dan contact op met de kassa.

Is een drankje inbegrepen in de ticketprijs?
Op je ticket staat vermeld of een drankje is inbegrepen. Bij voorstellingen en Tracks waarbij je (ook) naar de grote zaal gaat krijg je een drankje, met uitzondering van sommige verhuringen en concerten. Bij de openingstrack krijg je na afloop van de voorstelling een consumptiebon waarmee je bij Café Floor een drankje (koffie, thee, bier, wijn, fris) kunt bestellen.

Hoe zit het met de capaciteit van de zalen?
De capaciteit wordt per voorstelling bepaald, deze hangt af van de artistieke keuzes van de theatermakers, maar we houden overal rekening met de 1,5 meter afstand.

Welke maatregelen nemen jullie om theaterbezoek zo veilig mogelijk te maken?
We houden ons aan de protocollen die zijn opgesteld aan de hand van de richtlijnen van het RIVM. Dit betekent dat ruimtes en materialen regelmatig schoongemaakt worden, we 1,5 meter afstand houden en dit ook aangeven in onze gebouwen, onze medewerkers van de kassa, publieksservice en techniek zijn getraind in de nieuwe protocollen. Daarnaast is het erg belangrijk dat bezoekers zelf ook meewerken, 1,5 meter afstand houden en aanwijzingen van onze medewerkers opvolgen.

Tijdens je bezoek

Hoe wordt het publiek ontvangen?  
Vanaf 45 minuten voor aanvang van de voorstelling is er een ontvangstbalie waar je ticket gescand wordt, daar vindt ook de gezondheidscheck plaats en vragen we je je handen te desinfecteren met handgel.

Is de garderobe geopend?
Onze bewaakte garderobe is conform de richtlijnen vanuit RIVM en VSCD (Vereniging Schouwburg en Concertzaal Directies) niet geopend. Ja mag je jas meenemen in de zaal. We vragen je (grote) tassen, opvouwbare fietsen en dergelijke thuis te laten.

Kan ik het toilet gebruiken?
Je kunt voor en na de voorstelling in Café Restaurant Floor gebruik maken van de toiletten.

Is de bar geopend, waar kan ik napraten?
Je kunt voor en na de voorstelling bij Café Restaurant Floor aan tafel een drankje bestellen. In Café Restaurant Floor worden de horeca-protocollen nageleefd.

Moet ik een mondkapje op?
Wij volgen de regels van het RIVM, op dit moment is het niet nodig om in het theater een mondkapje te dragen omdat we zorgdragen voor voldoende afstand. Voel je je prettiger met een mondkapje op dan mag dat natuurlijk wel.

Ook handig

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, het mogelijk te maken content van derden (zoals video's) af te beelden en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kan je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kan je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de website ervaring te verbeteren. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen