Being wrong and how to admit it
-
29 okt21:00 - 22:15Try-outTheater aan het Spui, Den Haag
-
30 okt21:00 - 22:15PremièreTheater aan het Spui, Den Haag
-
21 nov20:00 - 21:15TR8 William Boothlaan, RotterdamZaal Witte de With
-
22 nov15:30 - 16:45TR8 William Boothlaan, RotterdamZaal Witte de With
-
27 nov20:30 - 21:45Frascati, Amsterdam
-
28 nov20:30 - 21:45Frascati, Amsterdam
-
30 nov20:00 - 21:15Theater Kikker, Utrecht
Theatermaker Zarah Bracht
Zarah Bracht (Hamburg, 1990) komt in haar jeugd uitsluitend in aanraking met repertoire-toneel. In Hamburg en Berlijn assisteert Zarah bij verschillende producties van grote stadstheaters (Thalia Theater en Deutsches Theater Berlin) voordat ze begint aan de regieopleiding te Amsterdam, waar ze in 2016 afstudeert. Ze ontwikkelt een theatertaal die gebaseerd is op beeld en beweging en gebruikt tekst eerder als toevoeging dan als uitgangspunt. Na Wholesale Destruction is Being wrong and how to admit it Zarah’s tweede voorstelling bij Productiehuis Theater Rotterdam.
Rekto:verso interviewde afgelopen voorjaar Walter Bart (Wunderbaum) en Zarah Bracht over hun voorstellingen die allebei de vloeibare grens tussen persoonlijke en politieke inkeer belichten. Bart speelde met Wunderbaum Ik heb spijt, Bracht zag in maart haar première uitgesteld van Being wrong and how to admit it. Puur toeval, die parallel? ‘Nee, we leven in een meer schuldbewuste tijd.’ Lees hier het hele artikel.
Team
Tekst en regie Zarah Bracht Spel Kirsten Mulder Compositie en drums Ata Güner Drums Nina de Jong Scenografie Rosemarie Allaert Kostuum Erik Bosman en Karin van der Leeuw, Kostuumatelier Theater Rotterdam Lichtontwerp en lichtobjecten Hendrik Walther Regie-assistent Sofie Kramer Begeleiding tekst Joachim Robbrecht Techniek Marcel Brand, Lidewij Eggels Productie Nynke Joustra Fotograaf publiciteitsfoto Bart Grietens Producent Productiehuis Theater Rotterdam