Dutch
Imagine. Een sci-fi wereld die wordt gevormd door het muzikale genre van reggaeton, de urban dance perreo, de taalkundige ervaring van het dagelijks leven door een beperkt begrip van het Engels, en de historische band van Midden-Amerika met de export van exotische vruchten.
Dit is de wereld die Flesh can’t can’ t not’t ‘tis flesh h… oproept, een multisensoriële voorstelling die live muziek, projectie van tekst, dans en beeldhouwwerk vermengt. Twee brandende lichamen leiden ons door de landschappen van een vreemde wereld, om de bitterzoete ondernemingen van de migratie tussen de Global South en Global North en om een deel van de geschiedenissen in de Midden-Amerikaanse regio te traceren.
Flesh can’t can’ t not’t ‘tis flesh h… is geselecteerd door het Theaterfestival in Vlaanderen
Uit het juryrapport
“Binnenkomen bij Flesh can’t can’ t not ‘tis flesh h… voelt als binnenkomen op een goed verborgen queer feest: reggaeton bompt door de boxen, lichten flitsen en de scenografie van kettingen en plakkerige materie is tegelijk uitdagend en uitnodigend.
Over Mario Barrantes Espinoza
Mario Barrantes Espinoza is een Costa Ricaans-Nicaraguaanse kunstenaar die werkt in Brussel. Hij studeerde theater en dans in Costa Rica en vervolgde zijn opleiding aan P.A.R.T.S. in Brussel. Hij werkte met o.a. François Chaignaud, Benjamin Abel Meirhaeghe en Michiel Vandevelde, en trad op met Peaches en The Subs. Mario maakt performatief werk waarin stem, tekst en popcultuur samenkomen. Zijn creaties werden geselecteerd voor Aerowaves en bekroond met de Roel Verniers prijs. Hij is ook actief als curator van hybride nachtleven-projecten zoals Culo shaking night… en Apolemia.
This is the world that Flesh can’t can’ t not’t ‘tis flesh h… invokes, a multisensory performance that mixes live music, projection of text, dance and sculpture. Two burning bodies guide us through the landscapes of a foreign world, to explore the bittersweet ventures of the Global South-Global North migration, and to trace part of the histories found in the Central American region.
Flesh can’t can’ t not’t ‘tis flesh h… has been selected for the TheaterFestival in Flanders (Belgium)
From the jury
“Entering Flesh can’t can’t not ‘tis flesh h… feels like stepping into a well-hidden queer party: reggaeton pumping through the speakers, lights flashing, and a scenography of chains and sticky matter that is both provocative and inviting.”
About Mario Barrantes Espinoza
Mario Barrantes Espinoza is a Costa Rican–Nicaraguan artist based in Brussels. He studied theatre and dance in Costa Rica and continued his education at P.A.R.T.S. in Brussels. He has worked with, among others, François Chaignaud, Benjamin Abel Meirhaeghe, and Michiel Vandevelde, and has performed with Peaches and The Subs. Mario creates performative work that brings together voice, text, and pop culture. His creations have been selected for Aerowaves and awarded the Roel Verniers Prize. He is also active as a curator of hybrid nightlife projects such as Culo shaking night… and Apolemia.