Nitchka Wefers Bettink

RIDCC: Masterclass social media

do 23 jun 18:00 - 19:45
  • 23 jun
    18:00 - 19:45
    TR William Boothlaan, Rotterdam
    Het Lokaal WdW
    Geweest

RIDCC organiseert een masterclass social media marketing door Senior Marketeer Nitchka Wefers Bettink. Zij is spreker op congressen als het Marketing Insights Event en in Juni 2021 won zij de Young Talent Marketing Award. 

Deze masterclass richt zich specifiek op medewerkers van culturele organisaties en creatievelingen. 

Social media is een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. 

In deze workshop leer je het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie beter te definiëren, anderzijds door middel van content de online betrokkenheid te vergroten en resultaten inzichtelijk te maken.

Want Social Media biedt kansen om een groot, internationaal en relevant bestand aan volgers op te bouwen en een groot publiek te bereiken. 

Maar hoe zorg je dat jouw content opvalt en tegelijkertijd bij jou en je brand past? In de masterclass leer je meer over de do's en dont's op platformen als Instagram en Facebook.  Je krijgt tips en inspiratie om content te maken die bij jou en het platform passen. Daarnaast leer je content-kansen te herkennen, zodat het niet teveel extra werk oplevert. Aan het eind heb je de tools, tips en kennis om jouw online bereik te optimaliseren. 

 

Nitchka Wefers Bettink is een verhalenverteller in hart en nieren.

Tussen 2010 en 2017 beoefende zij als acteur, regisseur, dramaturg, schrijver en producent verschillende vormen van story-telling. In april is ze begonnen bij Theater Korzo als Senior Marketeer en programmamaker. Hiervoor werkte zij vier jaar bij Nationale Opera & Ballet, als Online Content Manager. Haar kracht ligt in het vertalen van een artistiek product of visie naar succesvolle kwalitatieve online content. Eerder is zij spreker geweest op congressen als het Marketing Insights Event en in Juni 2021 won zij de Young Talent Award uitgereikt door de organisatie Cultuurmarketing. Haar kracht ligt in het vertalen van een artistiek product of visie naar succesvolle kwalitatieve online content. Eerder is zij spreker geweest op congressen als het Marketing Insights Event en in Juni 2021 won zij de Young Talent Award uitgereikt door de organisatie Cultuurmarketing.

Attention, the masterclass will be given in English. 

This workshop is a part of the RIDCC 2022, which takes place in Theater Rotterdam from 23-25 June 2022. 

RIDCC organizes a masterclass social media marketing by Senior Marketeer Nitchka Wefers Bettink. She is a speaker at conferences such as the Marketing Insights Event and in June 2021 she won the Young Talent Marketing Award.

This masterclass focuses on cultural organizations and creatives. Social media is a relevant and indispensable part of online communication! In this workshop you will learn to increase the effect of your social media efforts. On the one hand by improving the (online) marketing strategy, first by increasing the online content and generating results. Because Social Media offers opportunities to build a large, international and relevant database of followers and to reach a large audience. 

But how do you make sure that your content stands out and that you and your brand stand out? In the masterclass you will learn more about the do's and don'ts on platforms such as Instagram and Facebook. You get tips and inspiration to create content that suits you and the platform. In addition, you learn to recognize content opportunities, so that it does not result in too much work. At the end, you have tools, tips and knowledge to reach your online audience.


More about Nitchka Wefers Bettink

Nitchka Wefers Bettink is a storyteller at heart. Between 2010 and 2017 she practiced various forms of storytelling as an actor, director, dramatist, writer and producer. Since April she is working as Senior Marketeer and context program creator at Theatre Korzo.

Before that she worked at Dutch National Opera & Ballet for four years as the Online Content Manager. Her strength lies in translating an artistic product or vision into successful qualitative online content. She has previously been a speaker at conferences such as the Marketing Insights Event and in June 2021 she won the Young Talent Award presented by the organization Cultuurmarketing.